گروه بورس: معاون مالی- اقتصادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) از انجام مذاکراتی با یک سرمایه‌گذار جدید برای جایگزین کردن وی به جای محمد جابریان خریدار سهام فولاد خوزستان خبر داد

به گزارش همشهری، پس از آنکه فروش بلوک 30 درصدی سهام شرکت فولاد خوزستان با شکست مواجه شد به‌نظر می‌رسد مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ و ایمیدرو در حال انجام مذاکراتی برای فروش دوباره سهام فولاد خوزستان به یک سرمایه‌گذار جدید هستند.

هرچند رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ و معاونان وی این موضوع را تایید نکردند اما تازه‌ترین خبر‌ها از انجام مذاکرات تازه برای فروش دوباره سهام فولاد خوزستان حکایت دارد.

محمد جابریان تیر ماه سال گذشته موفق شد پس از 9 روز رقابت، بلوک 30 درصدی سهام فولاد خوزستان را به ارزش 5/1میلیارد دلار خریداری کند و بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس را تا آن زمان رقم بزند اما پس از گذشت چند ماه اختلاف‌ها بالا گرفت و محمد جابریان خواستار پس دادن سهام به دولت شد.

وی مدعی بود نه تنها سود سهام شرکت فولاد خوزستان به وی تعلق نگرفته بلکه از حضور وی به‌عنوان عضو هیأت‌مدیره شرکت فولاد خوزستان نیز جلوگیری شده است. بر همین اساس وی در ماه‌های گذشته شکایت خود را به مراجع قضایی برد و منابع حقوقی نیز رای نهایی را به نفع وی صادر کردند.

هرچند سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرده است رای دادگاه را قبول ندارد و پرونده فروش سهام فولاد خوزستان باید بار دیگر در مراجع ذیصلاح قضایی بررسی شود اما تازه‌ترین رویداد‌ها نشان می‌دهد مسئولان خصوصی‌سازی‌ در حال آماده کردن خود برای فروش دوباره سهام فولاد خوزستان هستند.

در همین رابطه ایرج اکبریه معاون مالی- اقتصادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گفت‌وگو با همشهری، درباره فروش دوباره سهام فولاد خوزستان گفت: مذاکراتی با یک سرمایه‌گذار جدید برای فروش سهام فولاد خوزستان در جریان است و درصورت حل نشدن پرونده جابریان، سهام این شرکت به این سرمایه‌گذار فروخته خواهد شد.

وی اشاره‌ای به نام و هویت این سرمایه‌گذار نکرد اما درعین حال خاطر نشان کرد: شرایط تازه‌ای برای فروش سهام فولاد خوزستان در نظر گرفته خواهد شد تا جذابیت‌های بیشتری ایجاد شود.

بر همین اساس قرار است تخفیف‌های بیشتری در بهره اقساط سهام در نظر گرفته شود و همچنین مدت زمان بازپرداخت اقساط نیز طولانی‌تر شود. در همین رابطه غلامرضاحیدری کرد زنگنه، رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات جدید برای فروش سهام فولاد خوزستان انجام شده است،

گفت: مذاکره‌ای برای فروش دوباره سهام فولاد خوزستان انجام نشده است. وی افزود: تا زمان مشخص‌شدن پرونده حقوقی محمد جابریان، اقدامی برای فروش سهام انجام نخواهد شد.

کد خبر 100096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز